Szkoła Podstawowa im. J. Pawlikowskiego w Rozprzy

Klasy piąte nad polskim morzem

Klasy piąte wraz z wychowawcami p. Agnieszką Świstak, p. Agnieszką Sielską i p. Małgorzatą Stanek- Kozłowską w dniach 23- 25 maja 2018 udały się na wycieczkę nad polskie morze: Malbork – Władysławowo - Łeba – Gdańsk. Zanim powitaliśmy Bałtyk zwiedziliśmy Zamek Krzyżacki w Malborku.

Uczniowie podziwiali największy średniowieczny zamek zbudowany z cegły. Zobaczyliśmy m.in.: Zamek Wysoki a w nim między innymi: kuchnie, Zamek Średni oraz Pałac Wielkich Mistrzów. Oprócz wielu sal, komnat, sypialni, korytarzy czy pomieszczeń gospodarczych obejrzeliśmy kilka ciekawych wystaw. Jednymi z najbardziej imponujących wystaw są: zbroje i elementy uzbrojenia oraz kolekcja bursztynu. W drugim dniu udaliśmy się do Słowińskiego Parku Narodowego. Jest to jeden z najpiękniejszych parków w Polsce. Aby do niego dotrzeć połowę trasy przepłynęliśmy statkiem po Jeziorze Łebsko, zwiedziliśmy po drodze Muzeum Wyrzutni Rakiet, a następnie udaliśmy do się pieszo szlakiem prowadzącym przez las sosnowy do ruchomych wydm. Czuliliśmy się jak na pustyni zdobywając najwyższą wydmę – Łącką Góre.

Droga powrotna prowadziła wzdłuż morza, szeroką piaszczystą plażą. Popołudniu ruszyliśmy zwiedzić Władysławowo m.in. Aleje Gwiazd Sportu –poświęconą sportowcom polskim i zagranicznym. Na deser łowiliśmy bursztyny i podziwialiśmy zachód słońca nad morzem. Trzeci dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy spacerem nad Bałtyk. Pogoda nas rozpieszczała, aż żal było się żegnać. Ale czas było wyruszyć na zwiedzanie najważniejszych zabytków Gdańska: Stare Miasto, Długi Targ, Żuraw, Kościół Mariacki, Zielona Brama i oczywiście Fontanna Neptuna. Po kupieni pamiątek i zjedzeniu obiadu udaliśmy się w drogę powrotną do domu.