Szkoła Podstawowa im. J. Pawlikowskiego w Rozprzy

Wycieczka w Pieniny klas VIII

8 maja 2019r. uczniowie klas VIIIa i VIIIb pod opieką wychowawców p. M. Jeż i p. B. Patury wyjechali na trzydniową wycieczkę w Pieniny. Pierwszego dnia weszliśmy ścieżką edukacyjną na górę Wdżar, a po powrocie nagrodą był zjazd torem saneczkowym. Później zwiedzaliśmy ruiny zamku w Czorsztynie, przepłynęliśmy gondolą po Jeziorze Czorsztyńskim, aby obejrzeć zamek w Niedzicy, zaporę wodną oraz bacówkę.

Pensjonat „Tajemniczy ogród” w miejscowości Frydman spełnił oczekiwania wszystkich. Drugi dzień rozpoczęliśmy od zwiedzenia Muzeum Pienińskiego im. J. Szalaya, pijalni wód leczniczych w Szczawnicy oraz samej miejscowości uzdrowiskowej. Następnie udaliśmy się na długi spacer malowniczym wąwozem Homole. Trzeciego dnia sprawdziliśmy się wszyscy odbywając czterogodzinną wędrówkę górską. Zdobyliśmy Sokolicę, Czertez i Czertezik. Nagrodą były piękne widoki przełomu Dunajca oraz ośnieżone szczyty Tatr. Po czym zeszliśmy do Krościenka na obiad. Zmęczeni, ale zadowoleni udaliśmy się w drogę powrotną do Rozprzy. Wycieczka była udana, pogoda również dopisała.