Szkoła Podstawowa im. J. Pawlikowskiego w Rozprzy

Wycieczka po Ziemi Piotrkowskiej

W dniu 28.09.2021r. klasy 5a, 5b, 5c i klasa 6 pojechały na całodniową wycieczkę po Ziemi Piotrkowskiej. Zobaczyliśmy tamę w Smardzewicach i Zalew Sulejowski w całej swej rozciągłości. Zwiedzaliśmy Niebieskie Źródła w Tomaszowie Maz. oraz skansen rzeki Pilicy.
W skansenie nasi uczniowie zobaczyli wiele eksponatów z minionych epok. Zaglądali do wnętrza bunkru z II wojny światowej. W Inowłodzu weszliśmy na wzgórze z romańskim kościółkiem św. Idziego oraz z przepiękną panoramą na miejscowość i rzekę Pilicę. W kościele wysłuchaliśmy w pełnym skupieniu opowieści przewodnika o historii tego miejsca. Potem zwiedziliśmy ruiny zamku Kazimierza Wielkiego. Wielkie zaciekawienie uczniów wzbudziła sala tortur. Następnie pojechaliśmy do Konewki, do schronu kolejowego. Tam też mieliśmy grilla. Po odpoczynku spacerkiem zwiedziliśmy Spałę i jej piękną architekturę. Wyjazd był bardzo udany, każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Grupami opiekowały się panie: M. Jeż, B. Patura, V. Próba, M. Święconek, R. Szczepocka. Wyjazd zorganizowało Biuro Podróży „Venus”. Dziękujemy.